Katsomuskasvatus

Katsomuskasvatuksen kehittäminen ja kouluttaminen

Katsomuskasvatusyhteistyö seurakunnan ja kunnan välillä on jatkuvan kehittämisen kohteena erityisesti sen jälkeen, kun viimeisin Varhaiskasvatussuunnitelman perusteet -asiakirja otettiin käyttöön vuonna 2018.

Tarjoamme varhaiskasvattajille koulutusta ja konsultaatiota katsomuskasvatuksen eri teemoista, esimerkiksi katsomuskasvatusosaamisen kehittäminen työyhteisössä, katsomuskasvatuksen pedagogiikka, menetelmät esim. lattiakuvat katsomuskasvatuksessa ja yhteistyö katsomusyhteisöjen kanssa. Lisäksi kehitämme katsomuskasvatukseen sopivia materiaaleja ja osallistumme Kasvua katsomuksesta -sivujen sisällön tuotantoon. Lue lisää katsomuskasvatuksen kehittämisestä täältä.

Tutustu ajankohtaisiin koulutuksiimme. Lisäksi voit tilata koulutuksen paikkakunnallesi. Koulutus voidaan toteuttaa joko pelkästään seurakuntasi henkilöstölle tai voit kutsua mukaan myös kunnan varhaiskasvattajia.

Ota yhteyttä kouluttajiimme, niin pohditaan katsomuskasvatuksen ajankohtaisia kysymyksiä yhdessä!

Päivi Aumala, kouluttaja
paivi.aumala@step.fi